مقررات عمومی

عدم افشا و محرمانه تلقی شدن مدارك

فرم‌هاي اطلاعاتي متقاضيان، نوشته‌ها و هرگونه اطلاعات ديگري از جمله امتيازات آنها در ضمن فرآيند ارزيابي توسط دبيرخانه جايزه محرمانه تلقي مي‌شود. دسترسی به این اطلاعات برای كسانی كه مستقیماً در ارزیابی و فرآیندهای اجرایی نقش دارند و محققانی كه توسط دبیرخانه جایزه مشغول به كار هستند، آزاد است. بدین روی تمامی كسانی كه امكان دستیابی و رؤیت اظهارنامه را دارند، ”موافقتنامه رازداری“ را امضاء می‌كنند و متعهد می‌شوند كه هیچ‌گونه اطلاعاتی را بدون اجازه رسمی از مالك اطلاعات به هیچ نحو منتشر نكنند.

دبیرخانه تعالي تمامی فعالیت‌های لازم را برای اطمینان از عدم افشای اطلاعات متقاضیان بكار گرفته و در عین حال هیچگونه مسؤولیتی در قبال محرمانه تلقی نشدن اطلاعات از سوی ارزیابان بیرونی ندارد.

 

حق عدم پذیرش متقاضیان از سوی دبیرخانه

متقاضیانی كه شرایط شان با الزامات ذكر شده در دامنه شمول و الزامات مطابقت نداشته باشد، توسط دبیرخانه تعالي سازماني جایزه رد می‌شوند. در صورتی كه متقاضیان به تصمیم اعتراض داشته باشند، می‌توانند اعتراض خود را كتبا به دبیرخانه تعالي سازماني ارسال داشته و در این خصوص رأی كمیته علمي ملاك عمل قرار خواهد گرفت.

 

عدم پذيرش اعتراضات

فرآیند ارزیابی در جایزه ملّی تعالی بر اساس دستورالعمل‌ها، مقررات و الزاماتی كه در "راهنمای متقاضیان جایزه ملّی تعالی " درج شده است، صورت می‌گیرد و پس از ارسال اظهارنامه، انتخاب ارزیابان، ارزیابی انفرادی، تیمی، بازدید از محل و اجماع، نتیجه تیم ارزیابی پس از طی تمامی مراحل توسط دبیرخانه تعالي اعلام شده و متقاضیان جایزه با آگاهی از این فرآیند در جایزه حضور یافته، نتیجه نهایی برای آنها قابل قبول خواهد بود و هیچگونه اعتراضی پذیرفته نخواهد شد.

متقاضیان صرفاً در صورتی كه در گزارش بازخور ارائه شده ابهاماتی وجود داشته باشد، می‌توانند از دبیرخانه تعالي درخواست كنند تا پس از هماهنگی‌های لازم، ارزیاب ارشد برای رفع ابهامات احتمالی جلسه رفع ابهام برگزار نماید.

 

مرجع رسمی پاسخگویی به سؤالات و تقاضاها

دبیرخانه تعالی مرجع رسمی پاسخگویی به كلیه سؤالات و تقاضاهای واصله است.

 

هزینه‌های فرآیند ارزیابی

هزینه‌های مربوط به فرایند ارزیابی در سطوح مختلف تعالی در هر دوره اجرا، بر اساس تعرفه‌هایی است كه از جانب دبیرخانه تعالي جایزه اعلام می‌شود.

در صورتی كه بازدید از محل متقاضی، توسط ارزیابان اعزامی دبیرخانه تعالي صورت پذیرد، هزینه‌های ایاب و ذهاب و اقامت ارزیابان و سایر هزینه‌های مستقیم مربوط به بازدید از محل به عهده متقاضی خواهد بود.